Maximilian Naumann (M.Sc.)
Ehemaliger Mitarbeiter
Werdegang
Maximilian Naumann studierte von 2010 bis 2016 Maschinenbau mit den Schwerpunkten Mechatronik und Informationstechnik am Karlsruher Institut für Technologie.
Seit Juli 2016 arbeitet er als wissenschaftlicher Mitarbeiter am FZI in der Abteilung Mobile Perception Systems (MPS). Er forscht im Themengebiet Verhaltensplanung für kooperativ interagierende Automobile.
Bei Interesse an einer Abschlussarbeit oder einem HiWi-Job können Sie gerne Kontakt über die unten stehenden Daten aufnehmen.
Publications
Conference Proceedings (7)
- Safe but not Overcautious Motion Planning under Occlusions and Limited Sensor RangeDetails
M. Naumann and H. Konigshof and M. Lauer and C. Stiller, 2019
- Provably Safe and Smooth Lane Changes in Mixed TraficDetails
M. Naumann and H. Königshof and C. Stiller, 2019
- CoInCar-Sim: An Open-Source Simulation Framework for Cooperatively Interacting AutomobilesDetails
Naumann, Maximilian and Poggenhans, Fabian and Lauer, Martin and Stiller, Christoph, 2018
- Generating Comfortable, Safe and Comprehensible Trajectories for Automated Vehicles in Mixed TrafficDetails
Naumann, Maximilian and Lauer, Martin and Stiller, Christoph, 2018
- Herausforderungen für die Verhaltensplanung kooperativer automatischer FahrzeugeDetails
Maximilian Naumann and Piotr Orzechowski and Christoph Burger and Ömer Sahin Tas and Christoph Stiller, ITS automotive nord e.V., 2017
- Towards Cooperative Motion Planning for Automated Vehicles in Mixed TrafficDetails
Maximilian Naumann and Stiller, Christoph, 2017
- Multi-Drive Road Map Generation on Standardized High-Velocity Roads Using Low-Cost Sensor DataDetails
Maximilian Naumann and André-Marcel Hellmund, 2016
Others (1)
- Cooperative Motion Planning for Non-Holonomic Agents with Value Iteration NetworksDetails
Eike Rehder and Maximilian Naumann and Niels Ole Salscheider and Christoph Stiller, 2017
Export search result as .bib
Kontakt
Telefon: +49 721 9654-252
E-Mail: naumann@ fzi.de- Safe but not Overcautious Motion Planning under Occlusions and Limited Sensor RangeDetails