Eingebettete Systeme und Embedded Security

Projekte

SimCelerate – Neuer Antrieb für Elektroautos

Deutschland soll nach den Plänen der Bundesregierung zum Leitmarkt für Elektromobilität werden. Das FZI entwickelt mit Partnern neue Methoden zur schnellen, kostengünstigen Erprobung von Software für Geräte zur Antriebssteuerung in Elektrofahrzeugen. Motor und Mechanik der Antriebskomponenten werden beim Test simuliert. Der virtuelle Antriebsstrang lässt sich aus Softwarebausteinen flexibel zusammensetzen.

Contact: Stefan Otten

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RESCAR 2.0

Ziel von RESCAR 2.0 ist es, den gesamten Entwicklungsprozess elektrischer und elektronischer Komponenten von Systemen für Elektromobilität zu optimieren, um schon von Anfang an die Widerstandsfähigkeit und Zuverlässigkeit des Gesamtsystems vorhersagen zu können. So soll unter anderem eine Methodik entwickelt werden, um zunächst die Anforderungen an neue Bauteile zu erfassen und zu verarbeiten. Darüber hinaus werden Robustheitsanalysen konzipiert, bei denen die Komponenten auf ihre Eignung für den vorgesehenen Anwendungsbereich überprüft werden. Die dabei betrachteten Bauteile umfassen Analog- und Digitalschaltungen im Niedervoltbereich ebenso wie Hochvolt-Mixed-Signal-ICs und Sensorsysteme.

ProProtect

The project aims at transferring the software protection solutions long established in the realm of desktop computing to industrial manufacturing. It responds to the calls from mechanical and plant engineers for a more comprehensive answer to the threat of product piracy, making it harder for criminal actors to reverse engineer and replicate machines or components that are equipped with complex software capabilities and defending against the methods used to copy machine controller software and produce cloned products with these illicit means.

Contact: Victor Pazmino Betancourt

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SecSPS: Plattformunabhängiger Softwareschutz für eingebettete Steuerungssysteme

In automation technology, product piracy and know-how theft are becoming a source of concern for manufacturers and users. The SecSPS project researches and develops methods for the platform-independent software protection of embedded control systems.

Contact: Victor Pazmino Betancourt

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HiLTech

Hardware-in-the-Loop Technologies are mainly used in the automotive industry to test and validate embedded systems. They are an important tools to create robust and high quality products. The project HiLTech is focussed on the product PROVEtech:µHiL of the MBtech Group, our project partner from the industry. ProveTech is a compact platform for Hardware-the-Loop tests that can be extended in modular way. It is developed in close cooperation with FZI. 

Contact: Stefan Otten

EmbOSYST

The project EmbOSYST - Embedded Operating System Security through Integrity, System Management and Trust – develops and researches protective mechanisms for the correct, confidential, safe and secure operation of an embedded real-time operating system in an open Internet environment. The growing interconnection of systems, often referred to as cyberphysical systems in the Internet of Things, leads to growing security requirements for the interaction. Based on an innovative hardware architecture, a special FPGA component connected to a flash memory and a smartcard chip will ensure the integrity of the system during the entire life cycle of an embedded system. 

Contact: Victor Pazmino Betancourt

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SAFE – SAfe Automotive soFtware architEcture

Im ITEA2-Projekt SAFE untersucht das FZI gemeinsam mit 17 Partnern modellbasierte Methoden und darauf aufbauend Prozess- und Analyseansätze zur Integration von Anforderungen der funktionalen Sicherheit und des Standards ISO 26262 in die Entwicklung von Elektrik-/Elektronik-Systemen im Automobil.

Contact: Stefan Otten

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EnopTraFlow

FZI researches options to optimize the required energy and resources of the overal traffic on multi-lane high traffic roads. Different technical parametes are evaluated to sense and communciate the current state of the car in relation to the infrastructure, e.g. radar, camera, navigation systems, GPS, traffic information, Car2Car, Car2Infrastructure,   

Contact: Stefan Otten

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