M. Sc. Jana Deckers (geb. Dücker)
Abteilungsleiterin
Werdegang
Jana Dücker studierte am Karlsruher Institut für Technologie (KIT) Wirtschaftsingenieurwesen von 2009 bis 2015. Anschließend an ihr Studium fing Frau Dücker als wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) am KIT an und führt ihre Forschungsarbeit seit 2016 am FZI Forschungszentrum für Informatik in der Abteilung Process- und Data Management in Engineering fort. Seit Anfang 2017 leitet Sie diese Abteilung.
Ihr Forschungsinteresse gilt der Anwendung und Prozessintegration von Virtuellen Zwillingen im PLM.
Publications
Articles (2)
- Feedbackmanagement in der MöbelbrancheInfoDetails
Dücker, J.; Siebe J., 2018
Die Erhebung und Auswertung von Kundenfeedback ist im industriellen Kontext eine wertvolle Grundlage zur Verbesserung von Produkten und Prozessen. Doch besteht an vielen Stellen noch Verbesserungsbedarf, speziell in der Möbelbranche. Im Forschungsprojekt FURNeCorp ist ein Konsortium bestehend aus Domänenexperten, IT-Dienstleistern und Wissenschaftlern die Herausforderung angegangen, den Einsatz von Standards zu fördern und die Prozesse für ein PLM-orientiertes Feedbackmanagement zu verbessern.
- Update 4.0 für den MittelstandDetails
Dücker, J.; Gödel, C.; Ovtcharova, J., 2016
Conference Proceedings (6)
- Decision support method for using virtual reality in education based on a cost-benefit-analysisInfoDetails
Häfner, P.; Dücker, J.; Schlatt, C.; Ovtcharova, J., Dime University of Genoa, Rende, 2018
Virtual reality is becoming increasingly popular, especially for education and training. Many schoolings or training domains can profit from it. Until now, there is few guidance on when and how to employ such technologies. In this paper, we propose a method for analyzing step by step if a course can profit from the use of immersive virtual environments. Specific indicators were identified and compiled into a questionnaire that can be used to assess for which courses the use of virtual reality could be beneficial. An existing course situation is analyzed from different perspectives, as students, educators or the management might perceive it differently. As a further step, the paper contains a guideline on how to carry out the feasibility studies in the context of virtual reality learning environments. The profitability of the investment is investigated from different angles in order to allow a well-founded decision. The procedure is then carried out on sample use cases to validate the method.
- Virtual Reality im Alltag - Erfahrungswerte von VR-Industrieanwender in Bezug auf Einsatz, Probleme und WirtschaftlichkeitDetails
Dücker, J.; Häfner, P.; Ovtcharova, J., 2016
- Methodology for Efficiency Analysis of VR Environments for Industrial ApplicationsDetails
Dücker, J.; Häfner, P.; Ovtcharova, J. , 2016
- Wirtschaftlichkeit von Virtual Reality für den MittelstandDetails
Dücker, J.; Häfner, P.; Ovtcharova, J. , 2015
- Virtual Reality für den MittelstandDetails
Häfner, P.; Dücker, J.; Ovtcharova, J., 2015
- Interactive Visualization of Energy Effciency Concepts Using Virtual RealityDetails
Häfner, P.; Seeßle, J.; Dücker, J.; Zientek, M.; Szeliga, F, 2014
Export search result as .bib
Kontakt
Telefon: +49 721 9654-534
E-Mail: deckers@ fzi.de- Feedbackmanagement in der MöbelbrancheInfoDetails